Prindi
PDF

Ju-Jutsu Combat võistlusreeglid

  • 1. Üldine 

    Võistlussüsteemis COMBAT hinnatakse käe- jala- ja põlvelööke, heiteid, pühkimisi, lukke ja kägistusi. Matši kestus on 2 X 2 minutit (puhast aega). 

  • 2. Võistlusala

    Võistlusala peab olema vähemalt 8 X 8 m, lisaks veel 1 m laiune julgestusala. Kogu ala peab olema kaetud judo/ ju-jutsu matiga. 

    Võistluste korraldaja

    Võistluste korraldaja organiseerib järgmise varustuse: 
    kaks lippu 
    taimer 
    vile 
    protokoll 
    1 sinine ja 1 punane skooritabel 
    1 riidest kott 
    1 kohtuniku sviiter (pooleldi sinine, pooleldi punane) 
    1 punane ja 1 kollane kohtunikukaart 
    meditsiiniline personal ja esmaabi kott 
    Lisavarustus 

  • 3. Võistleja isiklik varustus 
    kõvast materjalist gi 
    gi varrukad peavad ulatuma vähemalt poole küünarvarreni 
    gi pükste sääred peavad ulatuma vähemalt poolde säärde 
    hambakaitsed 
    käekaitsed 
    säärekaitsed 
    jalakaitsed 
    Võistleja kohustub 
    Tulema võistlustele lõigatud küüntega 
    Jälgima kohtuniku märguandeid ja kuuletuma neile vastuvaidlemata 
    Jätma tehnika kohe pooleli, kui vastane patsutab kaks korda ja kohtuniku hüüab “yame” 
    Esitama punktide saamiseks puhtaid tehnikaid 
    Austama vastaseid, kohtunikku ja kehtivaid reegleid 

  • 4. Võistleja võib

    (vaata “punkteandvad tehnikad”) 

    4.a. Ringikohtunik peab 
    Olema valitud enne võistlust (enne turniiri peab olema valitud 4 kohtunikku) 
    Omama kehtivat COMBAT-kohtuniku litsentsi 
    Ilmuma matšile lõigatud küüntega 
    Kontrollima, et võistleja kaitsevarustus oleks vastavuses punktiga 3 
    Kasutama terminoloogiat ja märguandeid vastavalt punktidele 5a ja 5b 
    Ei tohi olla kummagi võistlejaga ühest klubist (sama ei pea kehtima klubi meistrivõistluste korral).

    4.b. Ringikohtuniku kohustused matši vältel: 
    Ringikohtunik peab jälgima, et võistlejad kasutaksid ainult semi-kontakti 
    Kui üks võistleja matilt lahkub, peab ta matši peatama ja võistlejad tagasi ringi kutsuma. Kui tegemist on välja-astumisega (püsti või pikali), annab ringikohtunik vastavalt olukorrale karistuspunkte 
    Kõik võistlustegevus, mis toibub Ne waza olukorras, kuulub ringikohtuniku kompetentsi 
    Kui maasvõitlus tulemust ei anna, segab ringikohtunik vahele. Matš jätkub siis püstiasendist 
    Ringikohtuniku kohustuste hulka kuulub ka karistuspunktide andmine eksimuste eest, nagu välja astumine ja keelatud tehnikat kasutamine 

    4.c. Abikohtunikud peavad: 
    omama kehtivat COMBAT-kohtuniku litsentsi 
    kasutama ühte värvi lippu (sinist või punast) sama värvi võistlejale punktide andmiseks 
    vahetama poolajal lippe

    4.d. Abikohtunike kohustused matši vältel: 
    Kõik võistlustegevus, mis toimub seistes, kuulub abikohtunike kompetentsi (v.a. karistuspunktide andmine, mille üle otsustab ringikohtunik) 
    Nad peavad asetsema nii, et nad ei segaks käimasolevat matši 

  • 5.a. Kohtuniku terminoloogia 

    Otogai ni rei – kummardage üksteisele 

    5.b. Kohtuniku märguanded: 

    Yoi – Käed on sirged, peopesad võistlejate poole 

    Hajime – Käed on sirged, peopesad vastakuti, samal ajal liiguvad käed mati poole 

    Yame – käsi on sirgelt pea kohal, võib olla ka kehaline kontakt võistlejatega (õlapatsutus) 

    Võitja – sirge käsi on suunatud diagonaalselt üle võitja pea

  • 6. Sekretariaat: 
    Moodustub kahest punktilugejast ja ühest ajamõõtjast
    Teostab võistlejate kaalumise 
    Vastutab punktide lugemise eest, nende äratoomise eest punktitabelis ning samuti ajamõõtmise eest. Kui ühel võistlejatest on 12-punktiline edumaa, segab sekretariaat vahele, visates ringi riidest koti ja andes vilega märku. 

  • 8. Ajamõõtja kohustub: 
    Arvet pidama kohtuniku otsuse üle, mis puutub hoiatustesse, võitjatesse ja võidutüüpidesse (punktivõit, lukk, jne). 
    Jätma aja seisma, kui kohtunik on andnud märku või käsu “yame”. 
    Andma teada, kui võistelda on jäänud pool minutit 
    Andma ringikohtunikele tead aja lõppemisest, visates ringi riidest koti ja andes vilega märku 
    Kandma võistlustulemused võistlusprotokolli 

  • 9. Punktid 

    (vaata “Punktiväärilised tehnikad”)

  • 10. Matši tulemuse määrab: 

    Võit punktidega matši lõpus 
    Tehniline üleolek (12 punktiline edu) 
    Lukk, kui allajääja patsutab kaks korda või hüüab “yame” (millele järgneb kohtuniku käsklus “yame”) 
    Diskvalifikatsioon (vt. Keelatud tehnikad) 
    Kui matši lõppedes on viik, otsustatakse tulemus “äkksurmaga” (võistlus 3 punktini) 
    Vigastuste tekkimise ohu korral katkestab kohtunik matši samamoodi nagu luku korralgi 

    Matši kulg: 
    Matši algul seisavad võistlejad üksteise vastas, kummardavad siis ringikohtunikule ja seejärel üksteisele 
    Ringikohtunik annab käskluse “Yoi” (“valmis olla!”) 
    Ringikohtunik alustab matši käsklusega “Hajime” ja annab vastava signaali 
    Ringikohtunik katkestab vajaduse korral vajaduse korral matši, s.t. väljaastumise, keelatud tehnika või vigastuse tekkimise ohu korral. Ta teeb seda andes käskluse “yame” koos vastava signaaliga 
    Keelatud tehnika korral võib ringikohtunik teha maksimaalselt 1-minutilise vaheaja 
    Ringikohtunik jätkab matši andes käskluse “Hajime” koos vastava signaaliga 
    Matši aeg on 2 X 2 minutit 1-minutlise vaheajaga, mille kestel vahetavad abikohtunikud omavahel lipud. 
    Pärast vaheaega kummardavad võistlejad üksteisele 
    Kui matši lõpuni on jäänud pool minutit, annab sekretariaat sellest teada 
    Matši lõppedes kõlab vile ja sekretariaadi poolt visatakse ringi riidest kott 
    Kui teise poolaja lõpus on vastane seotud, loeb kohtunik lõpuni ja alles seejärel katkestab matši 
    Seejärel katkestab ringikohtunik matši (matši katkestab alati ringikohtunik) 
    Võistlejad lähevad oma algkohtadele, kummardavad üksteisele ja seejärel kohtunikule 
    Ringikohtunik peab sekretariaadiga nõu ning kuulutab seejärel välja võitja

_combat-ju-jutsu-reeglid-goshin-hokutoryu-punkteandvd
_combat-ju-jutsu-reeglid-goshin-hokutoryu-keelatud